Ολυμπιονίκης (και πάλι) η Jumbo…

Ο… Πρόλογος
 

Oι Ολυμπιακοί Αγώνες αποτελούν πλέον μακρινή ανάμνηση, οι αναλυτές μιλούν για κρίση στο λιανεμπόριο και υπερχρεωμένα νοικοκυριά, η JUMBO ωστόσο συνεχίζει να διεκδικεί το χρυσό μετάλλιο στο ρυθμό αύξησης τζίρου και κερδών χωρίς να «αξιοποιεί» τα τρικ με τις πολλές άτοκες δόσεις των πιστωτικών καρτών και την τάση του νεοέλληνα για υπερδανεισμό.
 

Με σωστή τιμολογιακή πολιτική και διαρκώς νέες προϊοντολογικές προτάσεις όπως αποδεικνύουν οι τριμηνιαίες λογιστικές καταστάσεις που δημοσιοποιούνται σήμερα, η JUMBO συνεχίζει να προσφέρει πολλά στον καταναλωτή και υπεραξία στους μετόχους.
 

Η Jumbo κατάφερε για μία ακόμη φορά να ξεπεράσει τις εκτιμήσεις της διοίκησής της σε αύξηση τζίρου και κερδών για το πρώτο τρίμηνο της νέας οικονομικής χρήσης (από 1η Ιουλίου μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2005).
 

Το συγκεκριμένο τρίμηνο της νέας οικονομικής χρήσης αποδείχθηκε ιδιαίτερα δύσκολο για το ελληνικό λιανεμπόριο αφού φέτος δεν υπήρχε η ιδιαίτερη τουριστική καταναλωτική έξαρση της προηγούμενης ολυμπιακής χρονιάς, ένα μεγάλο μέρος του αλλοδαπού εργατικού δυναμικού επαναπατρίσθηκε, ο ΦΠΑ αυξήθηκε κατά μία ποσοστιαία μονάδα και το Ευρώ έχασε έδαφος έναντι του δολαρίου…
 

Το …κυρίως θέμα
 

Μέσα σ’ αυτό το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον η Jumbo, κατά το πρώτο –και παραδοσιακά ισχνότερο- τρίμηνο της νέας οικονομικής χρήσης, ξεπέρασε τις προβλέψεις της διοίκησής της, παρουσιάζοντας αύξηση τζίρου και κερδοφορίας
 

Σε επίπεδο ομίλου o κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 14,53% από 51,3 εκατ. Ευρώ σε 58,8 εκατ. Ευρώ χωρίς την στήριξη που προσέφεραν πέρσι τα Ολυμπιακά προϊόντα και οι πωλήσεις των Μασκώτ.
 

Τα -μετά τους φόρους- κέρδη αυξήθηκαν από 5,3 εκατ. Ευρώ σε 6,9 εκατ. Ευρώ δηλαδή αύξηση 31,32% Τα κέρδη ανά μετοχή μετά τους φόρους αυξήθηκαν σε 15 λεπτά από 12 λεπτά την προηγούμενη χρήση
 

Τα … «περιβόητα» Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα
 

Ιδιαίτερη σημασία έχουν τα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου της προηγούμενης χρήσης, η οποία έληξε την 30.06.2005, όπως παρουσιάζονται φέτος για πρώτη φορά με την εφαρμογή των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων…
 

Συγκεκριμένα με βάση τα ΔΛΠ, τα Ίδια Κεφάλαια του Ομίλου διαμορφώνονται σε 115 εκατ. ευρώ (έναντι 99,7 εκατ. Ευρώ επί Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων). Προκύπτει δηλαδή θετική διαφορά προσαρμογής ποσό ευρώ 15.5 εκατ.
 

Το Ενεργητικό του Ομίλου διαμορφώνεται στα 297,3 εκατ. ευρώ έναντι αυτών των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων που είναι 278,1 εκατ. ευρώ δηλαδή θετική διαφορά προσαρμογής ποσό ευρώ 19,2 εκατ. Σημαντικά βελτιωμένη εμφανίζεται και η κερδοφορία της προηγούμενης χρήσης με βάση τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 51 εκατ. ευρώ έναντι αυτών των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων πού είναι 49,2 εκατ. ευρώ δηλαδή θετική διαφορά προσαρμογής στην κερδοφορία ποσό ευρώ 1,8 εκατ. Η θετική διαφορά προσαρμογής στα Κέρδη μετά από φόρους, ανέρχεται στο ποσό των ευρώ 1,5 εκατ. ( 34,2 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τα ΔΠΧΠ , έναντι 32,8 εκατ. ευρώ με βάση τα ΕΛΠ).
 

Συνεχής Ανάπτυξη
 

Η Jumbo συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία έχοντας ήδη δημιουργήσει ένα εκτεταμένο εμπορικό δίκτυο 41 καταστημάτων από τα οποία 38 λειτουργούν στην Ελλάδα και 3 στην Κύπρο. Τον περασμένο Ιούλιο ξεκίνησε τη λειτουργία του το υπερκατάστημα Jumbo της Κέρκυρας και το δεύτερο κατάστημα στην άλλη πλευρά της Πάτρας (Λιμάνι).
 

Στο τέλος Νοεμβρίου, με πρώτη εβδομάδα Δεκεμβρίου, θα ανοίξουν τις πόρτες τους 2 νέα υπερκαταστήματα, ένα στην Αττική και ένα στην Επαρχία.
 

Διεθνής Δραστηριότητα- Στόχοι
 

Η Jumbo διευρύνει τους ορίζοντές της αφού ήδη ξεκίνησαν οι εκταμιεύσεις για την κατασκευή του πρώτου καταστήματος στη Σόφια της Βουλγαρίας (12.500 τ.μ.) με στόχο να ξεκινήσει τη λειτουργία του μόλις η γειτονική μας χώρας ενταχθεί στην ΟΝΕ. Επόμενος στόχος είναι η λειτουργία ενός δεύτερου καταστήματος στην Βουλγαρία ή ενός μεγάλου υπερκαταστήματος στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας ανάλογα με τις εξελίξεις στην ευρωπαϊκή προοπτική των χωρών αυτών.
 

Επίσης η θυγατρική «JUMBO TRADING LTD», προγραμματίζει την δημιουργία ενός ακόμα υπερσύγχρονου καταστήματος το 2006 στη Λάρνακα Κύπρου, συνολικής επιφάνειας 7.000 τ.μ. περίπου (4ο κατάστημα στην Κύπρο).
 

Ο …Επίλογος
 

Όλα τα ανωτέρω οδηγούν σ’ ένα συμπέρασμα. Η Jumbo συνεχίζει να είναι ο χρυσός Ολυμπιονίκης στο ελληνικό λιανεμπόριο, κατέχοντας σήμερα περίπου το 30% της Ελλαδικής αγοράς ενώ στόχος του Ομίλου είναι η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς στο επίπεδο του 38% περίπου στη λιανική πώληση παιχνιδιών, βρεφικών ειδών, ειδών βιβλιοχαρτοπωλείου και συναφών προϊόντων.