Συνεχιζόμενη δυναμική πορεία επιτυχίας προς όφελος Πελατών-Μετόχων-Κράτους

Τα καταστήματα JUMBO συνεχίζουν να προσφέρουν την καλύτερη σχέση τιμής-ποιότητας στην Ελληνική οικογένεια. Οι καταναλωτές επιβραβεύουν τα JUMBO με ακόμη περισσότερες αγορές που καλύπτουν ολοένα και περισσότερες ανάγκες της καθημερινότητάς τους.

Αποτέλεσμα αυτής της αδιάλειπτης σχέσης εμπιστοσύνης, είναι η νέα σημαντική αύξηση των πωλήσεων του Ομίλου κατά 9,44% στο δωδεκάμηνο, από τον «δύσκολο» Ιούλιο 2015 μέχρι τον «ήρεμο» Ιούνιο του 2016. Οι πωλήσεις του Ομίλου JUMBO κατά τη χρήση που έληξε 30.06.2016 αυξήθηκαν στα 637,56 εκατομμύρια Ευρώ από 582,55 εκατομμύρια που ήταν ο τζίρος του προηγούμενου δωδεκάμηνου.

Καταβλήθηκε ιδιαίτερη προσπάθεια να απορροφηθούν οι αυξήσεις του ΦΠΑ χωρίς να επιβαρυνθούν οι καταναλωτές. Αυτός είναι ο λόγος που το μικτό περιθώριο κέρδους παρουσίασε μικρή μείωση στο 53% από 53,16% που ήταν κατά την περσινή χρήση.

Ωστόσο, λόγω της καλύτερης διαχείρισης του συνολικά λειτουργικού κόστους σε σχέση με τις πωλήσεις, τα αποτελέσματα προ τόκων, φόρων επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 183,71 εκατ. Ευρώ έναντι 159,29 εκατ. Ευρώ την αντίστοιχη περσινή χρήση, αυξημένα κατά 15,35%.

Κατά συνέπεια, τα κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε 121,26 εκατ. Ευρώ από 104,84 εκατ. Ευρώ την αντίστοιχη προηγούμενη χρήση αυξημένα κατά 15,67%, παρά την αύξηση των φορολογικών συντελεστών στην Ελλάδα.

Η διοίκηση του Ομίλου Jumbo λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες που επικρατούν στην οικονομία, αλλά και την πορεία των οικονομικών μεγεθών σε συνδυασμό με την εμπιστοσύνη που επιδεικνύουν οι μέτοχοι, θα προτείνει στην προσεχή Τακτική Γενική Συνέλευση μεταξύ άλλων τη διανομή μεικτού μερίσματος 0,27 Ευρώ ανά μετοχή (μετά τους φόρους 0, 2430 Ευρώ ανά μετοχή).

Το δίκτυο ανανεώνεται και αποδίδει

Κατά τη χρήση που τερματίστηκε στις 30.06.2016 τα καταστήματα στην Ελλάδα και την Κύπρο κατέγραψαν αύξηση τζίρου περίπου 4% και 5% αντίστοιχα. Στη Ρουμανία, ο τζίρος σχεδόν διπλασιάστηκε. Στην Βουλγαρία, κάθε κατάστημα καταγράφει μεσοσταθμική αύξηση πωλήσεων κατά 12%.

Μέσα στην οικονομική χρήση που έληξε στις 30.06.2016 ο Όμιλος JUMBO τερμάτισε τη λειτουργία δύο μικρών ενοικιαζόμενων καταστημάτων. Τον Οκτώβριο του 2015 ξεκίνησε να λειτουργεί το έβδομο κατάστημα του Ομίλου στη Ρουμανία και συγκεκριμένα στo Pitesti.

Το δίκτυο καταστημάτων JUMBO τον περασμένο Ιούνιο, αριθμούσε 71 καταστήματα. Από αυτά τα 51 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 8 στη Βουλγαρία και 7 στη Ρουμανία ενώ ο Όμιλος διαθέτει και το ηλεκτρονικό κατάστημα e-Jumbo.

Συγκρατημένη αισιοδοξία για φέτος

Η νέα οικονομική χρήση ξεκίνησε την 1η Ιουλίου 2016. Κατά το πρώτο τρίμηνο (Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2016 ) οι πωλήσεις του Ομίλου για το διάστημα ανήλθαν σε € 170,23 εκατ. από € 152,62 εκατ. που ήταν την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι δηλαδή αυξημένες κατά 11,53%.

Η επίδοση αυτή οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων των καταστημάτων στην Ελλάδα και Κύπρου κατά 4% περίπου, ενώ τα καταστήματα της Βουλγαρίας και Ρουμανίας συνέχισαν να καταγράφουν δυναμικό διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.

Παρά το δυναμικό ξεκίνημα της νέας χρονιάς θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι το πιο σημαντικό τρίμηνο είναι το δεύτερο, όπου περιλαμβάνει και την περίοδο των Χριστουγέννων.

Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του Ομίλου για τη νέα οικονομική χρήση πωλήσεις εκτιμάται ότι θα κυμανθούν μεταξύ 4%-7%, ενώ τα κέρδη εκτιμάται ότι θα κυμανθούν στα ίδια επίπεδα, καθώς η αύξηση του ΦΠΑ, η ισοτιμία Ευρώ Δολαρίου και η συνεχιζόμενη πολιτική αποπληθωρισμού που εφαρμόζεται στην Ελληνική αγορά, εκτιμάται ότι θα πιέσουν το μικτό περιθώριο κέρδους.

Για την τρέχουσα οικονομική χρήση που ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2016, εκτιμάται ότι τον Νοέμβριο θα λειτουργήσει το νέο υπέρ-κατάστημα του Ομίλου στη Βουλγαρία ενώ ο Όμιλος επενδύει σε δύο νέα υπέρ – καταστήματα στη Ρουμανία που εκτιμάται ότι θα λειτουργήσουν μέχρι τα Χριστούγεννα του 2017.

Επίσης, η εταιρεία μέσω συνεργασιών, έχει παρουσία με καταστήματα που φέρουν το σήμα της Jumbo, σε τέσσερις χώρες (ΠΓΔΜ (FYROM), Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία). Στην τρέχουσα οικονομική χρήση αναμένεται επέκταση του δικτύου καταστημάτων των συνεργατών στις χώρες που ήδη δραστηριοποιούνται, ενώ αναμένεται η επέκταση της σύμβασης εμπορικής συνεργασίας με τον ανεξάρτητο πελάτη Kid Zone Sh.p.k, και για την Βοσνία.